Samtal med mig själv

- Ja du Maria kan du berätta lite om ditt bakverk som du tillerkat ikväll?
-Ja visst det är en ny variant av morotskaka som jag snott från Leila.
-Leila?
-Ja Leila du vet hon som bakar i sådär fina förkläden med massa fina koppar och saker i skåpen bakom.
-Jasså hon! Hur gick det då?
-Jo det känns kanon, börjar ju fundera på hur allt hänger ihop igentligen.
-Hur menar du då?
-Jo varför jag kanske inte bakar så ofta.
-Varför gör du inte det tror du?
- Tror det har att göra med min fantastiska kapacitet att göra goda bakverk. Känns som att jag skulle ta ifrån så många glädjen med att baka, de skulle liksom känna en viss hopplöshet tror jag.
-Hur menar du då?
- Att liksom aldrig duga aldrig vara lika bra som jag.
- Aha du menar så, jag förstår så kan det nog vara.
-Mmm
- Men tur att det blir så sällan så alla verkligen kan njuta av dina bakverk då?
-Ja det håller jag med om, det är tur.
-Hoppas födelsedagen blir härlig nu då.
-Det blir den det kan jag lova.
-Grattis lite i förskott då.
-Tack=)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det blev SÅ bra alltså?? :)

2010-05-04 @ 09:15:00
URL: http://baratankar.blogspot.com
Postat av: peanut

grattis gogumman! Längtar efter att smaka din morotskaka! :)

2010-05-04 @ 11:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0