Älskade morfar

Som liten vi älskade att hos dig springa runt
Vi visste alltid vart godiset låg gömt
Vi åt rispuffar, gröt och lingon i mjölk omrörda i glas
Att äta frukost med dig var alltid ett kalas
Vi spelade fotboll, boccia och lekte krigssoldater.
Du lät oss alltid smaka dina nyodlade små tomater.
Du täljde oss varsin käpp att vandra med så vi kunde hålla oss "stark".
Vi promenerade dagarna i ända i skog och mark.
Du lärde oss om fåglar och andra djur.
Du hade ofta i spel en väldig tur.
När jag nu idag smekte ditt vita hår.
Kändes det som det var igår.
Då vi lekte och skrattade i solen.
Och när du satt i samma vanliga gamla stolen.
Jag är så tacksam för all den tid vi fick.
Jag ska minnas dig i varje glatt ögonblick.
Nu var det din tur att äntligen dra livets sista lott.
Så sov älskade morfar, sov nu så gott!
Vila i frid

Kommentarer
Postat av: Maria

Nej Maria... Jag sitter här med tårar i ögonen när jag läser ditt inlägg. Jag har också en del minnen av din morfar, från när vi var hos farmor och farfar <3

Jag skickar en jättestor och varm kram till dig och familjen! Ge mormor en extra kram från mig om du kommer ihåg! Jag vet hur tungt det känns att förlora sin älskade morfar som står en så nära...

Massor med styrkekramar från Maria m familj

2010-06-11 @ 17:42:05
URL: http://misan80.blogg.se/
Postat av: Anne-Lie

Men så fint skrivet! Jag sitter här med tårar i ögonen! Det är jobbigt att mista någon som står sig nära och som man älskar så mycket.

Jag tänker direkt på min morfar som dog för några år sedan och vilken sorg det var/är även om han var väldigt gammal och sjuk.

Stor kram till dig!

2010-06-29 @ 09:05:50
URL: http://www.anne-liehed.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0