Samtal med en försäljare

- Maria
- Hej,jag heter H och ringer från telia, är det Maria jag pratar med?
- Ja visst var det det jag svarade va?
- Haha, ja!
- Tur, jag blev lite nervös där.
- eeh..

tystnad...

- Ringer du med telia idag?
-  jo det gör jag. Ser du ni inte det i er databas?
- Jovisst!

tystnad...

- Jag tänkte höra med dig om du skulle vilja ringa mycket mycket billigare.!?

- Nej jag ringer för alldeles lagomt mycket!

- hehe, men nu har vi något alldeles extra, skickar du mycket mms?
- Nej typ ett i månaden.
 
tystnad..

-jaha... sms?
- Ja det är därför jag har den tjänsten att jag betalar 100:- osså får jag sms;a hur mycket jag vill.
- Så du har det alltså?
- Ja.
- Ok, ringer du mycket till dina kompisar som har telia?
- Ja det är därför jag har tjänsten som ger mig gratis samtal till alla med telia.

tystnad...

- Eh jaha, oj då det låter som att du har det mesta!
- Jepp.
- Ja, men då får jag väl tacka för mig!
- Mmm tack så mycket.
- Ha en trevlig dag!
- Hejdå.


Kommentarer
Postat av: Lotta

ha ha ha ha ha! jag HATAR telefon försäljare..kanske för att jag oxå är en typ av säljare inte vet jag. Men jobbiga e dem iaf

2008-08-25 @ 20:44:56
URL: http://undressed.blogg.se/
Postat av: Frida

Haha..

Det där var ju nästan gulligt =)



Tycker att man skall vara trevlig mot telefonförsäljare, precis som du var...!



Hatar när folk skäller ut dem, hatar dem och säger elaka saker när dem ringer.



Alla kan inte ha toppjobb, och någonstans måste man börja för att få arbetslivserfarenhet =)



Ha det //Frida

2008-08-25 @ 22:39:31
URL: http://phridan.blogg.se/
Postat av: Mams

Håller nog med båda, men klart kan jag hålla med om att man blir trött på dem. E ju många som ringer.

Man kan ju fixa bort många med att anmäla sig på en tjänst som heter NIX-telefon tror jag att det heter.

Många försvinner då. E bra, gör det om ni inte redan gjort det. Kramar, vi måste träffas nåt mer gumman. Kan inte du följa med Anette o mig o farmor på lunch på torsdag, tror jag att det blir, om inte farmor ringer om att det blir idag. Kram igen då

2008-08-26 @ 08:01:22
Postat av: Maria

Jo kanske det. ska träffa Malin en dag, det kan bli på torsdag annars kan vi ju ses bara vi också=)

Puss

2008-08-26 @ 11:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0